Selkeä raportointikonsepti jäsentää John Nurmisen Säätiön vastuullisuusviestintää

John Nurmisen Säätiö

Yhteistyö pähkinänkuoressa

John Nurmisen Säätiö halusi olla edelläkävijä säätiöiden joukossa ja loi oman vastuullisuusohjelman, vaikka lakisääteistä velvoitetta siihen ei ole. Betteran tarjoaman pro bono -työn tavoitteena oli auttaa säätiötä sanallistamaan vastuullisuusohjelmaa ja tarjota keinot sanoittaa vastuullisuustyön merkitys innostavasti ja ymmärrettävästi.

Tavoite

John Nurmisen Säätiö halusi rakentaa viestinnällisesti toimivan ja heidän näköisensä mallin vastuullisuustyölleen. Tavoitteena oli jäsentää vastuullisuusohjelman sisältö ja löytää tapa viestiä siitä innostavasti eri sidosryhmille.

Toteutus

Projektin alussa Bettera ideoi sisältökonseptia saadun tiedon ja briiffin pohjalta. Tämän jälkeen kartoitettiin keskeiset datapisteet ja ne käytiin yhdessä läpi työpajassa. Taustaksi sovellettiin pk-yrityksille suunnattua VSME-viitekehystä, joka tarjosi sopivan kevyen mutta rakenteellisen lähestymistavan vastuullisuustyön jäsentämiseen.

Lopputulos

Yhteistyön tuloksena syntyi malli, jonka avulla säätiö pääsee vastuullisuusohjelman viestimisessä liikkeelle ja jota voi kehittää jatkossa itsenäisesti.

”Yhteistyö Betteran kanssa auttoi meitä jäsentämään vastuullisuustyötämme uudella tavalla. Saimme selkeän ja meidän vastuullisuusvisioomme nojautuvan mallin, jonka pohjalta on helppo lähteä viemään vastuullisuustyötämme eteenpäin”, toteaa John Nurmisen Säätiön viestintäpäällikkö Johanna Suni.

”Yhteistyö Betteran kanssa auttoi meitä jäsentämään vastuullisuustyötämme uudella tavalla.
Saimme selkeän ja meidän vastuullisuusvisioomme nojautuvan mallin, jonka pohjalta on helppo lähteä viemään vastuullisuustyötämme eteenpäin.”

Johanna Suni, viestintäpäällikkö, John Nurmisen Säätiö

Innostuitko? Jaa ihmeessä eteenpäin!

Olisiko jo aika tehdä paremmin?

Juuri nyt on aika toimia. Kun tavoitteenasi on tehdä bisnestä kestävämmin, innostaa henkilöstä vastuullisuuteen tai viestiä hyvistä teoista, meiltä löytyy apu. 

Learn how we helped 100 top brands gain success