Herätyskello soi! On vastuullisuusmarkkinoinnin aika. Älä paina torkkunappia, sillä viimeistään sitten olet jo myöhässä. Tiedetään kyllä: olet kuullut sanan ”vastuullisuus” jo niin monta kertaa, että se alkaa kuulostaa siltä, kuin vanha tuttu virsi ”syö kasviksia” jokaisella aterialla. Mutta älä huoli, emme aio tarjoilla sitä samaa vanhaa salaattia. Lue siis rohkeasti eteenpäin.
Ei mun takia tartte keittää
Suomalaiset yritykset ja brändit tekevät paljon hyviä tekoja, mutta niistä puhuminen on vähintäänkin vaikeaa tai jopa mahdotonta. Liian monesti ei edes yritetä – syystä tai toisesta. Onko tässä kyse suomalaisuudesta? Ei kai sitä nyt kannata itsestään meteliä pitää. Vai onko suun avaaminen muuten vaan vaikeaa?
Hiljaisuuden vaihtoehto on puolestaan usein se, että vastuullisuudesta viestiminen tuntuu siltä, kuin puhuisi seinille. Kukaan ei tunnu tarttuvan tai kiinnostuvan. Miksi näin? Koska ”olemme vastuullisia” -tyyppinen viestintä on yhtä kiinnostavaa kuin ”olemme myös sosiaalisessa mediassa”. Ei kukaan välitä, ellei tiedä miksi sen pitäisi kiinnostaa tai mitä hyötyä tästä tiedosta on juuri minulle…
Tämä blogi on kokonaisuudessaan julkaistu MARK Suomen markkinointiliitto ry:n sivuilla ja sen tarkoitus on saada markkinointialan asiantuntijat vastaamaan toimialakyselyyn, jolla kartoitetaan vastuullisuudesta viestimistä. Kyselyyn vastanneiden kesken arvotaan MARKin premium-jäsenyys (arvo 499€).
Voit lukea koko blogin loppuun täällä
Mikäli haluat vastata kyselyyn, sen voit tehdä täällä
Kysy lisää vastuullisuuden viestimisestä uskottavasti ja tuloksellisesti. Yhteystietomme löydät täältä.