Teoista sanoiksi – hyvän kehästä tuli Betteran alkujuuret

Betteran idean äiti Suvi Johansson sai vastuullisuusherätyksen. Hän tajusi, että yksittäisen yrityksen merkitys maailman kehityskulun kannalta on olennainen. Kestävää kehitystä ei luoda pelkästään esimerkiksi ilmastopolitiikan tai ihmisoikeuksien edistämisellä valtioiden tasolla, vaan se vaatii jokaisen yrityksen panostuksen. 

Betteran idean äiti Suvi Johansson sai vastuullisuusherätyksen. Hän tajusi, että yksittäisen yrityksen merkitys maailman kehityskulun kannalta on olennainen. Kestävää kehitystä ei luoda pelkästään esimerkiksi ilmastopolitiikan tai ihmisoikeuksien edistämisellä valtioiden tasolla, vaan se vaatii jokaisen yrityksen panostuksen. 

Taustansa – pk-yritysten parissa – vuoksi Suvi näki valtavan potentiaalin erityisesti keskisuurissa ja sitä pienemmissä yrityksissä, jotka vasta alkavat herätä siihen, että vastuullisuus on osa liiketoimintaa – joko sisäsyntyisesti tai regulaation pakottamana. Ja samaan aikaan kun isot yritykset jo tekevät vastuullisuustekoja, puuttuu niiltä usein sidosryhmää kiinnostava viestiminen näistä teoista. Tarvitaan siis tekoja sanoiksi. Ja kun yritys levittää omaa vastuullisuussanomaa, kirittää se saman alan yrityksiä. Tästä hyvän kehästä sai alkunsa ajatus, josta Suvin pitkäaikainen markkinointialan kollega Marika Siniaalto innostui välittömästi. Perustajien Suvin ja Marikan ideoinnista sai alkunsa Bettera, joka luo vastuullisuusteoista sanoja.

Betteran tavoitteena on olla yritysten kumppanina vastuullisuuden teemojen valitsemisessa, konseptoinnissa ja sanoittamisessa. Eli siinä valinnassa, mitkä yrityksen olennaisista liiketoiminnan asioista kiinnostaa eri sidosryhmiä ja miten ne puetaan kiinnostaviksi kokonaisuuksiksi niin, että viesti ei ole viherpesua. 

Betteran perustassa on tärkeää arvopohjaisuus. Perustamisen omistajastrategiassa lukeekin mm. seuraavia asioista: 

Haluamme säilyttää maapallon tuleville jälkipolville hyödyntämällä yritysten muutosvoimaa.

Haluamme olla vahvistamassa Suomen hiilikädenjälkeä*) viemällä vihreän siirtymän teknologiaa myös maailmalle.

Haluamme olla oivalluttamassa ja kirittämässä asiakkaita vastuullisuuden teemoissa, liiketoiminnan muuttamisessa vastuulliseksi sekä yrityksen tulevaisuuden varmistamisessa vastuullisten innovaatioiden kautta.

Jos hyvien tekojen muuttaminen tuloksellisiksi sanoiksi on juuri nyt tai tulevaisuudessa työpöydälläsi, ole yhteydessä. Laitetaan yhdessä hyvän kehä pyörimään teidänkin osaltanne!

Tykkäsitkö? Jaa ihmeessä eteenpäin!

Olisiko jo aika tehdä paremmin?

Juuri nyt on aika toimia. Kun tavoitteenasi on tehdä bisnestä kestävämmin, innostaa henkilöstä vastuullisuuteen tai viestiä hyvistä teoista, meiltä löytyy apu. 

Learn how we helped 100 top brands gain success