Vastuullisuusväittämät & Green Claims viestinnässä – KOULUTUS 25.9.2025

Vastuullisuusväittämät & Green Claims viestinnässä

Koulutuksen sisältö

Jopa 63% kuluttajista ei luota yritysten vastuullisuusväittämiin.


Yrityksillä on siis paljon tehtävää vastuullisuusviestinnän saralla kuluttajien luottamuksen voittamiseksi. Moni yritys, joka tekee erittäin vaikuttavia ilmastotoimia, pelkää syyllistyvänsä viherpesuun ja jättää viestimättä tekemistään ilmastotoimista.

Vastuullisuusväittämät & Green claims viestinnässä -koulutuksessa käydään läpi, milloin kestävyysraportointi velvoittaa mitäkin yritystä, milloin vastuullisuusviestintää koskeva ns. viherpesudirektiivi Green Claims astuu voimaan ja mitä se tarkoittaa käytännössä.

Käymme läpi konkreettisia vastuullisuusmarkkinoinnin caseja ja väittämiä: millainen on hyvä vastuullisuusväittämä ja mistä se koostuu? Keskustellaan myös vastuullisuususkottavuuden rakentamisesta. Lisäksi käsittelemme jokaisen osallistujayrityksen keskeisimmät vastuullisuusviestinnän ja –markkinoinnin teemat ja miten ne liittyvät yrityksen liiketoimintaan.

 

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus sopii erityisesti niille, joita kestävyysraportointidirektiivi ei vielä velvoita ja jotka ovat vasta vastuullisuustyön alkutaipaleelle.

Koulutuksen asiantuntijat

Marika Siniaalto, Bettera

Kestävän liiketoiminnan, yritysvastuun ja vastuullisuusmarkkinoinnin asiantuntija

Suvi Johansson, Bettera

Kestävän liiketoiminnan, yritysvastuun ja vastuullisuusmarkkinoinnin asiantuntija

Innostuitko? Jaa ihmeessä eteenpäin!

Olisiko jo aika tehdä paremmin?

Juuri nyt on aika toimia. Kun tavoitteenasi on tehdä bisnestä kestävämmin, innostaa henkilöstä vastuullisuuteen tai viestiä hyvistä teoista, meiltä löytyy apu. 

Learn how we helped 100 top brands gain success