Palvelumme

Autamme pk-yrityksiä kestävän liiketoiminnan johtamisessa ja parempien tekojen sanoittamisessa eli markkinoinnissa.  Olemme yritysvastuun luottokumppani.

Strategia & Johtaminen

Yritysvastuun ja kestävän liiketoiminnan strategiset menestystekijät kiertyvät nykytilan hahmottamisen ja tahtotilan kirjaamisen ympärille. 

Autamme pohjan rakentamisessa ja suunnitelmien luomisessa mm. erilaisten analyysien avulla, kartoittamalla sidosryhmien tarpeita ja rakentamalla vastuullisuusohjelmia – unohtamatta tukea muutosjohtamisessa. 

Markkinointi & Viestintä

Kun olennaiset vastuullisuusteemat ja -teot on hahmotettu, on aika tehdä teoista sanoja – ja varmistaa kilpailukyky myös jatkossa.

Yhteistyökumppanit ja asiakkaat arvioivat jatkuvasti tarkemmin sitä, miten yritys viestii hyvistä teoista ja kestävästä kehityksestä. Tehokas ja vaikuttava markkinointiviestintä varmistaa huomatuksi tulemisen.

Koulutukset & Puheenvuorot

Kun porukka pitää saada samalle viivalle tai kun tarvitaan innostavaa ja ehkä vähän ulkopuolistakin näkemystä tiimille, jorylle tai hallitukselle.

Vastuullisuus, yritysvastuu, ESG, CSRD, Green Claims, kestävä kehitys ja liiketoiminnan kehittäminen kaikista näistä näkökulmista. Tarjoamme  mm. näistä teemoista ideoita, inspiraatiota ja tietoa varmasti konkreettisessa paketissa. 

Mihin palvelumme perustuvat?

Selkeä suunta

Tehdään yritysvastuun ja kestävän liiketoiminnan näkökulmasta pakosta potentiaali. Etsitään yhdessä se järkevä polku, joka lisää kysyntää ja vie yritystoimintaanne kestävämpään eli parempaan suuntaan.

Kurkkaa Strategia & Johtaminen -palvelumme

Vaikuttava viesti

Vastuullisuuden näkökulmasta ei kynttilää kannata pitää vakan alla. Ei vaikka kaikki ei olisikaan priimaa. On tärkeää viestiä myös tavoitteista, keinoista ja matkasta kohti parempaa tulevaisuutta.

Lue lisää Markkinointi & Viestintä -palveluistamme

Yhteinen ymmärrys

Kun kokonaisuus on vielä sirpaleinen tai kun tiimi ei ole ihan kartalla. Tai kun on aika päästä muuten vaan samalle sivulle yritysvastuun ja kestävän liiketoiminnan näkökulmasta. Innostavat ja konkreettiset tapahtumat tulevat apuun.

Tutustu Koulutukset & Puheenvuorot -palveluihimme

UKK eli mitä meiltä yleensä kysytään?

Tilaa meiltä maksuton arviointikysely, jonka avulla saat kattavan kuvan siitä, missä te olette vastuullisuuden edistämisessä sekä sen viestimisessä.

Vastuullisuusohjelman pohjaksi on hyvä tehdä olennaisuusanalyysi. Olennaisuusanalyysi kartoittaa yrityksen liiketoiminnan keskeisiä tekijöitä vastuullisuuden näkökulmasta, usein osallistaen yrityksen sidosryhmiä suppeasti tai laajasti. Tämän pohjalta sitten on helpompi luoda vastuullisuusohjelma, kun tiedetään, mihin yrityksen tulisi keskittyä. Ota yhteyttä, jos haluat lähteä luomaan vastuullisuusohjelmaa!

Olennaisuusanalyysi koostaa yrityksen keskeisimmät liiketoiminnan tekijät vastuullisuuden näkökulmasta. Eli käytännössä priorisoi sitä, mihin yritys keskittyy. Priorisoidusta listasta on helpompi sitten tehdä esimerkiksi markkinoinnin avainviestit. Kun kaikesta ei kuitenkaan ole mahdollista ja resursseja puhua, niin olennaisuusanalyysi auttaa keskittymään oikeisiin teemoihin.

VSME ESRS – mikä ihana lyhenne – on pk-yrityksille suunnattu vapaaehtoinen kestävyysraportoinnin viitekehys, joka on helpotettu versio isojen yritysten kestävyysraportointiviitekehyksestä. Sen on kehittänyt EFRAG, raportointiin keskittynyt yhteisö. VSME on vielä viimeistä puumerkkiä vailla valmis. Sitä voi kuitenkin hyödyntää paitsi raportointiin, mutta myös ylipäätään siihen, mitä pk-yrityksen tulisi tehdä kestävyysasioiden edistämiseksi.

Ota yhteyttä ja sparrataan teidän tilanteestanne, maksutta. Jotta voimme antaa neuvoja ja ehkä myös auttaa, pitää meidän ymmärtää teidän tilanteenne ja mikä voisi olla eniten avuksi. Yleisesti, usein vastuullisuusmarkkinoinnissa etenemiseksi tarvitaan vastuullisuustyöhön liittyvien avainviestien määrittelyä (ja yhdistämistä muuhun markkinointiin ja viestintään), kouluttautumista riittävän ymmärryksen saavuttamiseksi tai ihan käytännön apuja niihin ensimmäisiin vastuullisuusteoista kertoviin sisältöihin – mitä voi ja uskaltaa sanoa?

Green Claims on työn alla oleva ns. viherpesudirektiivi. Sen tavoitteena on suitsia yritysten aika villiksikin äityneitä viherväittämiä. Kun direktiivi on hyväksytty, yrityksillä tulee olemaan siirtymäajan jälkeen velvollisuus tehdä faktoihin perustuvia väitteitä, jotka on kolmannen osapuolen ennakkotodentamia. Tämä tullee kattamaan

Olisiko jo aika tehdä paremmin?

Juuri nyt on aika toimia. Kun tavoitteenasi on tehdä bisnestä kestävämmin, innostaa henkilöstä vastuullisuuteen tai viestiä hyvistä teoista, meiltä löytyy apu. 

Learn how we helped 100 top brands gain success