Markkinointi & Viestintä

Teoista sanoiksi eli miten hyvistä teoista ja kestävästä kehityksestä viestitään.

Missä voimme olla avuksi?

Konsultointi

Joskus ulkoinen näkemys ja tietotaito on vaan tarpeen. Olipa kyse sitten Green Claimsista, tuotettujen materiaalien analysoimisesta tai strategisesta sparrauksesta, olemme apunasi mielellämme.

 

Strategia

Jotta vastuullisuusmarkkinointi ja -viestintä voi onnistua ja tuottaa haluttua tulosta, on kaiken pohjana hyvä suunnitelma. Se voi olla nimeltään strategia tai roadmap, mutta nimestä huolimatta sen tehtävä on luoda tekemiselle vakaa viitekehys.

Sisältösuunnitelma

Vaikka kyseessä onkin yritysvastuu ja kestävä liiketoiminta, koheryhmä pitää aivan samalla tavalla johdattaa kohti haluttua tavoitetta. Tässä apuna toimii mietitty sisältösuunnitelma. Joka ideaalisti toki yhdistyy kaiken muun tekemisen vuosikelloon.

Materiaalien suunnittelu

Myyntislidet, verkkosivuston vastuullisuusosio, sidosryhmälle tiedottaminen, sisäiset oppaat. Kaikkia näitä tarvitaan, jotta muutos kohti kestävää liiketoimintaa tapahtuu suunnitellusti.

Sisällöntuotanto

Aina ei omat resurssit riitä. Sisällön tarve kasvaa jatkuvasti ja varsinkin vastuullisuuden näkökulmasta sitä pitää tuottaa moneen eri paikkaan. Ei hätää! Me ja loistava kumppaniverkostomme olemme tässä ketterästi apuna.

Tekniset toteutukset

Verkkosivusto, kampanjasivu, uutiskirje, kysely. You name it! Turha mennä merta edemmäs kalaan tässäkään asiassa, sillä verkostostamme löytyy valtavasti osaamista myös teknisten toteutusten näkökulmasta. 

Miksi vastuullisuudesta on tärkeää viestiä?

Yritysmaailmassa vastuullisuudesta on tullut yhä tärkeämpi kilpailukykytekijä. Samalla kun yritykset pyrkivät toimimaan kestävämmin, ne etsivät myös vastuullisia kumppaneita. Miten tämä sitten liittyy hakukoneoptimointiin eli SEO:oon? Kyseessä onkin uusi termi S-SEO eli Sustainability Search Engine Optimization ja siitä, miksi yritysten on kriittistä viestiä vastuullisuudestaan tehokkaasti verkossa.

Muut palvelumme

Strategia & Johtaminen

Yritysvastuun ja kestävän liiketoiminnan strategiset menestystekijät kiertyvät nykytilan hahmottamisen ja tahtotilan kirjaamisen ympärille. 

Autamme pohjan rakentamisessa ja suunnitelmien luomisessa mm. erilaisten analyysien avulla, kartoittamalla sidosryhmien tarpeita ja rakentamalla vastuullisuusohjelmia – unohtamatta tukea muutosjohtamisessa. 

Koulutukset & Puheenvuorot

Kun porukka pitää saada samalle viivalle tai kun tarvitaan innostavaa ja ehkä vähän ulkopuolistakin näkemystä tiimille, jorylle tai hallitukselle.

Vastuullisuus, yritysvastuu, ESG, CSRD, Green Claims, kestävä kehitys ja liiketoiminnan kehittäminen kaikista näistä näkökulmista. Tarjoamme mm. näistä teemoista ideoita, inspiraatiota ja tietoa varmasti konkreettisessa paketissa.

Olisiko jo aika tehdä paremmin?

Juuri nyt on aika toimia. Kun tavoitteenasi on tehdä bisnestä kestävämmin, innostaa henkilöstä vastuullisuuteen tai viestiä hyvistä teoista, meiltä löytyy apu. 

Learn how we helped 100 top brands gain success