Teoista sanoiksi eli miten hyvistä teoista ja kestävästä kehityksestä viestitään.
Joskus ulkoinen näkemys ja tietotaito on vaan tarpeen. Olipa kyse sitten Green Claimsista, tuotettujen materiaalien analysoimisesta tai strategisesta sparrauksesta, olemme apunasi mielellämme.
Jotta vastuullisuusmarkkinointi ja -viestintä voi onnistua ja tuottaa haluttua tulosta, on kaiken pohjana hyvä suunnitelma. Se voi olla nimeltään strategia tai roadmap, mutta nimestä huolimatta sen tehtävä on luoda tekemiselle vakaa viitekehys.
Vaikka kyseessä onkin yritysvastuu ja kestävä liiketoiminta, koheryhmä pitää aivan samalla tavalla johdattaa kohti haluttua tavoitetta. Tässä apuna toimii mietitty sisältösuunnitelma. Joka ideaalisti toki yhdistyy kaiken muun tekemisen vuosikelloon.
Myyntislidet, verkkosivuston vastuullisuusosio, sidosryhmälle tiedottaminen, sisäiset oppaat. Kaikkia näitä tarvitaan, jotta muutos kohti kestävää liiketoimintaa tapahtuu suunnitellusti.
Aina ei omat resurssit riitä. Sisällön tarve kasvaa jatkuvasti ja varsinkin vastuullisuuden näkökulmasta sitä pitää tuottaa moneen eri paikkaan. Ei hätää! Me ja loistava kumppaniverkostomme olemme tässä ketterästi apuna.
Verkkosivusto, kampanjasivu, uutiskirje, kysely. You name it! Turha mennä merta edemmäs kalaan tässäkään asiassa, sillä verkostostamme löytyy valtavasti osaamista myös teknisten toteutusten näkökulmasta.
Yritysmaailmassa vastuullisuudesta on tullut yhä tärkeämpi kilpailukykytekijä. Samalla kun yritykset pyrkivät toimimaan kestävämmin, ne etsivät myös vastuullisia kumppaneita. Miten tämä sitten liittyy hakukoneoptimointiin eli SEO:oon? Kyseessä onkin uusi termi S-SEO eli Sustainability Search Engine Optimization ja siitä, miksi yritysten on kriittistä viestiä vastuullisuudestaan tehokkaasti verkossa.
Yritysvastuun ja kestävän liiketoiminnan strategiset menestystekijät kiertyvät nykytilan hahmottamisen ja tahtotilan kirjaamisen ympärille.
Autamme pohjan rakentamisessa ja suunnitelmien luomisessa mm. erilaisten analyysien avulla, kartoittamalla sidosryhmien tarpeita ja rakentamalla vastuullisuusohjelmia – unohtamatta tukea muutosjohtamisessa.
Kun porukka pitää saada samalle viivalle tai kun tarvitaan innostavaa ja ehkä vähän ulkopuolistakin näkemystä tiimille, jorylle tai hallitukselle.
Vastuullisuus, yritysvastuu, ESG, CSRD, Green Claims, kestävä kehitys ja liiketoiminnan kehittäminen kaikista näistä näkökulmista. Tarjoamme mm. näistä teemoista ideoita, inspiraatiota ja tietoa varmasti konkreettisessa paketissa.
Juuri nyt on aika toimia. Kun tavoitteenasi on tehdä bisnestä kestävämmin, innostaa henkilöstä vastuullisuuteen tai viestiä hyvistä teoista, meiltä löytyy apu.
Jos et vielä ole tilannut uutiskirjettämme, niin nyt on sen aika. Lupaamme, että…