PK-yrityksen kestävyys-kartoitus

Suuryritysten kiristyvät yritysvastuuvaatimukset heijastuvat koko arvoketjuun. Varmista kilpailukykysi ja ota muutos haltuun ajoissa.

PK-yritys, onko vastuullisuutesi arvoketjun vaatimusten tasolla?

Kestävän liiketoiminnan muutosaalto vyöryy nyt pk-yrityksiin:

Suuret yritykset raportoivat pian pakollisesti koko arvoketjunsa yritysvastuusta (CSRD)

Yhteistyökumppaneilta ja alihankkijoilta vaaditaan samoja vastuullisia käytäntöjä kuin suuryrityksiltä

Kilpailutuksissa kestävä liiketoiminta on yhä tärkeämpi valintakriteeri
– isot yritykset eivät enää voi valita kumppania, jonka vastuullinen toiminta on epävarmaa

Rahoittajat ja vakuuttajat edellyttävät yritysvastuun todentamista

Viherpesuväitteiden valvonta koskee kaikkia yrityksiä

Vaikka pk-yrityksenä et vielä ole lakisääteisen raportoinnin piirissä,
kestävän liiketoiminnan kehittäminen on kriittistä menestyksesi kannalta.

Asiantuntijatiimimme käytössäsi

Suvi Johansson (Bettera)

Perustaja & kestävän liiketoiminnan asiantuntija

Suvi on markkinoinnin, kasvun ja muutosjohtamisen ammattilainen 20 vuoden kokemuksella. Hän on työskennellyt sekä B2C- että B2B-markkinoinnin parissa Tuloksella ja Differolla. Parhaillaan hän toimii Hopkinsin hallituksessa.

Sydäntä lähellä hänellä ovat isojen yritysten vastuullisuusmarkkinoinnin asiakaslähtöiset strategiat ja suunnitelmat, muutosjohtaminen vastuullisuuteen sekä pk-yritysten johdon ja hallituksen herättely vastuullisuustielle.

Työn alla hänellä on kestävän kehityksen ja vastuullisuuden opinnot Jyväskylän avoimessa yliopistossa. Suvi puhuu erityisesti muutoksesta kohti vastuullisuutta sekä sen vaikutuksesta liiketoiminnan tuloksellisuuteen

Suvin yhteystiedot
suvi.johansson@bettera.fi
p. +358 40 594 0517

Marika Siniaalto (Bettera)

Perustaja & kestävän liiketoiminnan asiantuntija

Marika on markkinoinnin ammattilainen yli 20 vuoden kokemuksella. Hän on perustanut ja kasvattanut markkinointitoimisto Grapevinen ja on edelleen sen aktiivinen omistaja. Marika vaikuttaa myös koko alan tulevaisuuteen markkinointiliitto MARKin hallituksen puheenjohtajana.

Markkinoinnissa hänen erityisosaamisalueitansa ovat strategiat, suunnitelmat, digitaalisuus, sisällöt, some ja jalkautukset erityisesti B2C-brändien näkökulmasta.

Marika on vastuullisen markkinoinnin asiantuntija ja hän on suorittanut Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaatin. Hän puhuu erityisesti teemoista vastuullisuususkottavuus ja rehellisyys.

Marikan yhteystiedot
marika.siniaalto@bettera.fi
p. +358 45 674 4768

Elina Koivumäki (Lexperience Oy)

Perustaja, toimitusjohtaja & juristi

25 vuotta yritysten, julkishallinnon sekä järjestöjen arkikielisenä kumppanina juridiikassa.

Elina auttaa asiakkaittaan lakiasioissa, jotka liittyvät myyntiin, markkinointiin, viestintään, tietosuojaan sekä sisällöntuotantoon, erityisesti tekijänoikeuksiin liittyen, tekoälyn sääntelyä unohtamatta.

Asiakkailtaan ja esitystensä kuulijoilta Elina saa positiivista palautetta inspiroivasta ja arkikielisestä otteestaan juridiikan maailmaan. Elinan Markkinointijuridiikka -kirjasarja on palkittu Kultasulka-kilpailussa.

Erityisen ilahtuneita Elinan kanssa työskennelleet ovat olleet siitä, ettei hän rajoitu tarkastelemaan asiakkaan tilannetta lainsäädännön näkökulmasta, vaan osana laajempaa kokonaisuutta, liiketoimintatavoitteet edellä.

Elinan yhteystiedot
elina@elinakoivumaki.com
p. +358 40 555 3579

Kokonaisvaltainen tuki pk-yrityksesi kilpailukyvyn varmistamiseen

Suunnitelma etenemiseen

Nykytilan hahmottaminen ja tavoitteet
VSME-viitekehyksen hyödyntäminen tarpeisiisi
Käytännönläheinen yritysvastuuohjelma
Selkeät mittarit ja seurantatyökalut

Juridiikka

Sopimusten ja käytäntöjen päivitys vastaamaan kumppanien vaatimuksia
Code of conduct -ohjeistukset
Riskienhallinta ja compliance

Strategia ja johtaminen

Yritysvastuun integrointi liiketoimintaan
Tehokkaat johtamiskäytännöt
Henkilöstön osallistaminen
Kestävän kehityksen mahdollisuuksien tunnistaminen

Markkinointi ja viestintä

Yritysvastuuviestintä eri sidosryhmille
Luotettava Green Claims -viestintä
Kestävän liiketoiminnan brändihyötyjen varmistaminen

Selvitä yrityksesi tilanne maksuttomalla kartoituksella

Tee 10 minuutin itsearviointi ja saat:

  • Analyysin yrityksesi vastuullisuuden nykytilasta
  • Vinkkejä seuraavien steppien tekemiseen
  • Asiantuntijan näkemyksen tärkeimmistä kehityskohteista
  • Tulokset myös heti sähköpostiisi

 

Kartoitus auttaa sinua ymmärtämään, mihin kannattaa keskittyä ensin ja miten voit kehittää kestävää liiketoimintaa osana normaalia toimintaasi.

Olisiko jo aika tehdä paremmin?

Juuri nyt on aika toimia. Kun tavoitteenasi on tehdä bisnestä kestävämmin, innostaa henkilöstä vastuullisuuteen tai viestiä hyvistä teoista, meiltä löytyy apu. 

Learn how we helped 100 top brands gain success