Teoista Sanoiksi
Tarinoita yritysvastuusta, kestävästä liiketoiminnasta ja näiden sanoittamisesta


Vastuullinen tekoäly: kompakti opas niille, jotka haluavat toimia oikein
Tekoäly puhuttaa, kiinnostaa ja usein myös pelottaa. Sen avulla luvataan tehokkuutta, uudenlaista asiakaskokemusta ja jopa uusia palveluinnovaatioita. Mutta samalla se tuo mukanaan kysymyksiä, joihin ei ole vielä vakiintuneita vastauksia: voiko tekoälyyn luottaa? Kenen ehdoilla sitä kehitetään? Kuka kantaa vastuun, jos jokin menee pieleen?

Regeneratiivinen liiketoiminta ja johtaminen – mistä oikein on kyse?
Olemme hahmottaneet pitkään organisaatioita ja yhteiskuntaa koneina: niissä on osia, joita voidaan vaihtaa, säätää ja korjata. Tätä kutsutaan mekanistiseksi ajatteluksi, ja se on juurtunut syvälle tapaan, jolla lähestymme ongelmia. Mutta maailma ei ole kone – eivätkä ihmiset. Emme siis me voi korjata ekosysteemejä, ihmisten hyvinvointia tai yhteiskuntia samalla logiikalla kuin rikkoutunutta tulostinta.

Vastuullisuusmarkkinoinnin luova konsepti on rehellinen, uskottava ja vaikuttava
Vastuullisuus on – tai sen ainakin pitäisi olla – tärkeä osa liiketoiminnan strategiaa. Siksi siitä pitää viestiä samalla vakavuudella, mutta myös luovuudella, kuin kaikesta muustakin olennaisesta. Ei väkinäisesti, mutta ei myöskään vaikenemalla.

Ei ole varaa olla välittämättä: 3 syytä ottaa vastuullisuus vakavasti
”Palavereissa näkyy edelleen silmien pyörittelyä, kun yritysvastuusta aletaan puhua. Ajatus siitä, että vastuullisuus olisi jotenkin bisneksen vastakohta, elää vahvana.”

Kiertotalous muuttaa kaiken – oletko pelissä vai pelkkä sivustakatsoja?
Kuvittele maailma, jossa jätteet muuttuvat bisnesmahdollisuuksiksi ja yritysten kasvu ei enää perustu luonnonvarojen tuhlaamiseen. Kiertotalous ei ole enää pelkkä visio

Kestävyysraportointi – miksi panostaa siihen juuri nyt?
Se on vaan niin, että vaikka velvollisuutta raportoida ei monellakaan – varsinkaan pk-yrityksellä – ole, niin silti siihen panostamista kannattaa harkita. Lue alta miksi!